Qué es el cicle de vida del producte?
Centro Europeo de Empresas e Innovación (CEEI Alcoy-Valencia)
Publicado el viernes, 17 de febrero de 2017 a las 11:23
El productes, com si foren éssers vius, tenen un cicle de vida que abasta des del seu llançament fins a la seua retirada del mercat i, normalment, de la cartera de productes. Segons el producte, el consumidor i la innovació en el producte o servici, el cicle tindrà una durada més curta o més llarga.
El cicle de vida d’un producte està format per les següents fases:
Introducció o llançament
És en la fase en què llancem el servici o producte al mercat. En esta fase es dóna a conéixer el producte o el servici, amb comunicació de les seues característiques i avantatges en comparació amb l'existent en el mercat. Per això es requereix molta promoció i, conseqüentment, no solen haver-hi beneficis durant esta fase. Els principals consumidors d'esta classe de producte es caracteritzen pel seu interés.
Desenvolupament
Durant esta fase ja comencen a produir-se gran quantitat de vendes, i els competidors veuen la necessitat de presentar productes similars, de manera que s'inicia així una primera saturació del mercat. A la fi d'esta fase, el marge comença a decréixer per una nova dosi de promoció.
Maduresa
El mercat es troba saturat d’este producte o servici, de manera que comença una fase de competició de preus, ja que les altres empreses o proveïdors ofereixen el mateix producte amb les mateixes característiques i mateixos avantatges i beneficis però a preus més baixos i, per tant, els marges de beneficis cauen.
Declivi
Esta és la fase final del producte, i són els gustos i les necessitats dels clients els que ens condueixen a ella. Les vendes entren en declivi, i tot i que ja estan coberts els costos de creació i promoció, els ingressos són menors. Generalment en esta fase es busquen nous clients, se’n venen grans quantitats per tal de mantindre el profit o es creen modificacions per allargar la vida del producte o servici, tot i que també es pot retirar este per fixar més atenció en altres productes que estiguen en fases prèvies.
Vols conéixer més sobre el cicle de vida del producte, tècniques de llançament i saber com posicionar el teu producte o servici en el mercat?
Descarrega este MANUAL GRATUÏT sobre llançament i promoció de productes innovadors.
17/02/2017 11:23 | AdmonAlcoi
Centro Europeo de Empresas e Innovación (CEEI Alcoy-Valencia)